بلاگ

نکات خرید برج خنک کننده

درست است که خیلی از شما با برج خنک کننده کولینگ تاور آشنایی دارید؛ اما گاهی اوقات برای خرید دچار سردرگمی می شوید، زیرا تنوع بالاست و شما هم در این مورد تجربه کافی ندارید. در این مقاله به شما خواهیم گفت که نکات خرید برج خنک کننده چیست و باید دقیقاً به چه چیز هایی توجه کنید تا بعداً از خریدتان پشیمان نشوید.
نکات خرید برج خنک کننده چیست؟
بدونِ شک برای نکات خرید برج خنک کننده هم مثل لوازم دیگر باید نکات مهمی را در نظر بگیرید؛ اما از آنجایی که برج خنک کننده وسیله رایجی نیست و شاید خیلی از شما شناخت کافی نداشته باشید، مجبور هستید این نکات را از جایی مطالعه کنید. در این قسمت این نکات مهم را به شما خواهیم گفت.
میزان خنک کنندگی
اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید که همان هدف خرید شما از کولینگ تاور است؛ اینِ که میزان خنک کنندگی آن را بسنجید. اگر فضای شما فضای کوچکی است، می  توانید از برج هایی استفاده کنید که راندمان کمتری دارند و هزینه  های آن ها پایین تر است؛ اما اگر می خواهید در یک فضای صنعتی بزرگ از برج خنک کننده استفاده کنید، قطعاً باید برجی انتخاب کنید که میزان خنک  کنندگی زیادی برای محیط داشته باشد.
توجه زیاد به کیفیت
گاهی اوقات افراد وسوسه می شوند که کیفیت را نادیده بگیرند و به دنبال چیزی ارزان قیمت باشند؛ اما مطمئن باشید هیچ گاه هیچ جنس ارزان قیمتی با کیفیت بالا ارائه نمی شود، زیرا اگر برای تولید آن زمان گذاشته باشند و از قطعات خوب و باکیفیت استفاده کرده باشند، قطعاً قیمت آن ارزان نخواهد بود و از آنجایی هم که هدف شما این است که یک محصول کاملاً با کیفیت داشته باشید ؛ پیشنهاد می کنیم که قبل از هر چیزی به کیفیت آن و استحکام بدنه برج خنک کننده اهمیت بدهید، زیرا اگر نمونه ارزان بخرید، قطعاً بدنه آن ضعیف تر است، ضخامت کمتری دارد و مواد اولیه که در آن به کار رفته بی کیفیت تر هستند و در نتیجه ممکن است در آینده با مشکلاتی مثل ترک یا نشت آب مواجه شوید.

نکات خرید برج خنک کننده
مواد به کار رفته
باید به کیفیت مواد و متریال استفاده شده در نکات خرید برج خنک کننده دقت کنید که اهمیت بسیار زیادی دارد. بهتر است که تشتک های داخل برج و بقیه قسمت هایی که در معرض رطوبت هستند، از جنس فولاد ضد زنگ باشند.
کمک گرفتن از یک فرد متخصص
برای اینکه بخواهید یک خرید عالی داشته باشید، حتما باید به نکات خرید برج خنک کننده دقت کرده و از یک فرد متخصص کمک بگیرید تا ظرفیت برج خنک کننده را برای شما محاسبه کند، زیرا این کاری نیست که خودتان بتوانید آن را انجام دهید. قطعا اگر این محاسبات درست نباشد، به مشکل بر می خورید.
عمر مفید دستگاه
یکی دیگر از عوامل مهم، توجه کردن به عمر مفید دستگاه است؛ یعنی ببینید که هزینه تعمیرات و نگهداری از برج چقدر است و این دستگاه چقدر می تواند برایتان هوای خنک تامین کند تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.
توجه به خدمات پس از فروش
بسیار مهم است که دقت کافی به خدمات پس از فروش داشته باشید، زیرا به هر حال ممکن است برج خنک کننده حتی اگر بالاترین سطح کیفیت هم داشته باشد، به مشکلاتی بر بخورد. در چنین حالتی حتماً باید از خدمات پس از فروش بهره مند باشید تا بتوانید هر چه سریع تر مشکل را برطرف کنید.
میزان مصرف انرژی
به عنوان مثال اگر پمپ داخل برج فایبرگلاس کوچک تر از حالت طبیعی باشد، مصرف انرژی کاهش پیدا می کند و همین فرمول را برای همه کولینگ تاورها در نظر بگیرید.
شرایط آب و هوایی محل نصب
نکات خرید برج خنک کننده

یکی دیگر از نکات خرید برج خنک کننده این است که ببینید محلی که قرار است برج خنک کننده را در آن نصب کنید، چه شرایط آب و هوایی دارد. اگر قرار است در منطقه مرطوبی مثل شمال کشور دستگاه را نصب کنید، باید از برج های فایبر گلاس و برای آب و هوای خشک از برج های خنک کننده خشک استفاده کنید.
کولینگ تاور را از کجا تهیه کنیم؟
علاوه بر همه نکاتی که گفتیم و باید در نظر بگیرید، بسیار مهم است که به یک منبع معتبر مراجعه کنید. توصیه ما خرید از سایت معتبر رسام سرما است که انواع و اقسام کولینگ تاورها را با ویژگی ها و بودجه ای که مد نظرتان است، در اختیارتان قرار می  دهد.
نکات خرید برج خنک کننده کلام آخر
با توجه به توضیحاتی که در این مقاله ارائه دادیم، متوجه شدید که در نظر گرفتن نکات خرید برج خنک کننده تا چه حد اهمیت دارد، زیرا می تواند عاملی برای خرید بی عیب و نقص شما باشد که البته سایت رسام سرما هم در این خریدِ مهم بی تاثیر نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز علامت گذاری شده اند *