بلاگ

خرید برج خنک کننده صنعتی

احتمالا همه شما می دانید که برج خنک کننده یا کولینگ تاور یکی از دستگاه های بسیار محبوبی می باشد که در سیستم تهویه مطبوع از آن استفاده می کنند که دمای آب را کاهش می دهد و از این طریق محیط اطراف را خنک می  کند و اگر هم نیاز به خرید برج خنک کننده صنعتی دارید و می خواهید در این مورد اطلاعاتی به دست بیاورید؛ هرگز این مقاله را از دست ندهید.
چگونه باید برج خنک کننده صنعتی را خریداری کنیم؟
اگر به دنبال خرید کولینگ تاور یا خرید برج خنک کننده صنعتی هستید، باید به ظرفیت دقت داشته باشید. حداکثر اختلاف دمای آب ورودی و آب خروجی از کولینگ تاور باید کمتر از اختلاف دمای آب ورودی و دمای مرطوب هوا در محیط مورد نظر باشد؛ یعنی اگر بخواهیم ساده ترین عبارت را بیان کنیم، حداقل دمای هوای خروجی از برج خنک کننده باید چند درجه بیشتر از دمای هوای مرطوب محل نصب کولینگ تاور باشد که در خرید این برج ها این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد.

نکته دیگری که در خرید این برج ها باید به آن دقت کنید، این است که در بهترین شرایط و در آب و هوای خشک نباید از هر برج خنک کننده ای انتظار داشته باشید که دمای آب خروجی را نسبت به آب ورودی کاهش دهد. اگر می خواهید برج خنک کننده صنعتی خریداری کنید، دمای آب خروجی در آنجا بالاست و اگر بخواهید دمای آن را با یک یا دو یا سه دستگاه برج خنک کننده مدار باز تا محدوده دمای ۲۶ درجه تهران کاهش دهید، باید توجه کنید که دمای آبی که وارد برج می شود، نباید آنقدر بالا باشد که به پکینگ برج خنک کننده آسیب وارد کند؛ پس نتیجه می  گیریم که اگر قرار است از برج خنک کننده مدار باز برای کاهش دمای آب در فرآیندهای تولید استفاده کنید، دمای آب نباید بیشتر از ۵۵ درجه باشد. 

حال سوال پیش می آید که اگر دمای آب بیشتر بود، باید چه کار کنیم؟  در چنین حالتی باید از چند روش کمک بگیرید، مثلاً آب را در معرض جریان هوای محیط قرار دهید تا دمای آن کاهش پیدا کند و بعدا وارد کولینگ تاور کنید.

نکته دیگری که باید در خرید برج خنک کننده صنعتی در نظر بگیرید، این است که هرچقدر رطوبت نسبی هوای محل نصب کولینگ تاور پایین تر باشد، دمای هوای مرطوب محل کمتر خواهد بود و در نتیجه عمل خنک کنندگی و کاهش دمای آب خروجی از برج بیشتر می شود.
برج خنک کننده صنعتی چه عملکردی دارد؟
کولینگ تاور یک راه حل موثر برای از بین بردن گرمای ناخواسته از یک سیال به سیال دیگر می باشد که برای انجام این کار از آب استفاده می کنند؛ یعنی زمانی که این پروسه اتفاق می  افتد، آب گرم از تجهیزات صنعتی وارد برج خنک کننده می شود و در بالای برج به طور یکنواخت پخش می گردد. در واقع آب به سمت پایین می آید و در یک منطقه بزرگ پخش خواهد شد و باعث می شود که با هوا تماس پیدا کند. همین، عاملی برای انتقال حرارت است و سرعت تبخیر را بالا می برد. در چنین حالتی آب گرمای خودش را از دست می  دهد و وارد تشتک برج می  شود که در قسمت پایین تر قرار گرفته است. بعد از این پروسه، آب خنک می شود و همین باعث می  شود تا منبع حرارت اولیه هم خنک گردد و این چرخه مدام در حال تکرار است.
چگونگی خرید برج خنک کننده صنعتی

اگر قصد خرید برج خنک کننده صنعتی را دارید، بعد از اینکه نکات این مقاله را مطالعه کردید، باید به دنبال یک منبع قابل اعتماد باشید تا محصولات تقلبی را در اختیار شما قرار ندهد و بتوانید از رضایت کافی در خرید خود برخوردار باشید که توصیه ما مراجعه به سایت رسام سرما می باشد که انواع برج خنک کننده صنعتی را به شما معرفی کرده و می توانید با توجه به بودجه ای که دارید، بهترین انتخاب را داشته باشید.
کلام آخر
خرید برج خنک کننده صنعتی یکی از مهم ترین کارهایی است که برای صنعت باید انجام دهید؛ اما زمانی می  توانید این کار را به درستی پیش ببرید که با کولینگ تاور ها آشنایی داشته باشید که در این مقاله اطلاعات و نکات مهم و کلیدی در اختیار شما قرار داده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز علامت گذاری شده اند *