بلاگ

خرید قطره گیر برج خنک کننده ، انواع مدل های تیغه ای و لانه زنبوری

قطره گیر برج خنک کننده که در زبان انگلیسی Drift Elimonator خوانده می شود در واقع وظیفه دارد آب مکیده شده را به سمت خروجی هوا هدایت کند. از نظر سیستماتیک وظیفه ی آن دور کردن آب از فن مکنده می باشد. به طور کلی خرید قطره گیر برج خنک کننده برای صرفه جویی در مصرف آب مورد استفاده قرار می گیرد چرا که باعث جلوگیری از اتلاف قطرات آب از طریق کولینگ تاور می گردد. می توان راندمان قطره گیر را بر اساس هدر رفت قطره نسبت به جریان آب در نظر گرفت که البته این راندمان متاثر از عواملی همچون نوع قطره گیر، سرعت ثابت هوا و بسیاری از عوامل از این دست می باشد.
متریال قطره گیر برج خنک کننده
همانطور که اشاره شد قطره گیر از دو بخش دریفت و الیمانتور تشکیل شده است که در بخش دریفت آن همیشه دارای املاح و سختی می باشد . متریال به کارگیری شده در ساخت قطره گیر مواد پلیمیمری مانند pvc  و pp  و فایبرگلاس می باشد. این مواد در کنارهم به کاربرده شده تا از زنگ زدگی، خوردگی و آسیب به قطره گیر جلوگیری کند.

این قطعه به طور ناگهانی هوا را تغییر داده و باعث کاهش فشار هوا می شود و از این طریق از خروج آب جلوگیری می کند. محل قرار گیری قطره گیر قبل از پروانه و بعد از سیستم توزیع آب می باشد. خرید قطره گیر برج خنک کننده که به شکل مکعبی هستند دو مدل زنبوری و تیغه ای دارند. شکل مخروطی آن از جنس  pp و فایبرگلاس است.
خرید قطره گیر برج خنک کننده و کاربردهای آن
قطره گیرها تنها در پکینگ برج خنک کننده مورد استفاده قرار نمی گیرند بلکه در بسیاری از موارد در انواع ایر واشر ها و کندانسورها هم مورد استفاده قرار می گیرد. در بسیاری از موارد به منظور بالا بردن عمر قطره گیرها در برخ خنک کننده از دو یا سه لایه قطره گیر استفاده میشود.
چگونگی کارکرد قطره گیرها در کولینگ تاور (برج خنک کننده)
قطره گیر برج خنک کننده دارای یک پروانه یا یک فن می باشد که هوا را از کرکره خروج هوا به سمت بالا هدایت می کند. تعداد دیگر قطره ها در برخورد با تیغه ها نیروی جنبشی خود را از دست داده و به سمت پایین باز میگردد. سیستم قطره گیر مانند یک تله باعث عمل کرده و از مانع از خروج آب و پاشیدن آب به فن می گردد.
چرا از قطره گیر استفاده می شود؟

مانع هدر رفت آب می گردد.
مانع پاشیدن آب به سمت فن می گردد و از آسیب به آن جلوگیری می کند.
باعث بالابردن کارایی و طول عمر سیستم هوادهی می شود.
در برابر آب و قطرات و رطوبت رسوب نمی گیرد.
گرید پلی پروپیلن در برابر آفتاب و یووی مقاوم است.

 
خرید انوع قطره گیر برج خنک کننده
قطره گیر لانه زنبوری
قطره گیر لانه زنبوری مناسب با شکل ظاهری آن نام گذاری شده است که چند ضلعی های منظم و کنار هم قرار گرفته است. این نو قطره گیر از پر کاربردترین قطره گیرهاست و در برج خنک کننده باز و مداربسته نیز به کار می رود. این قطعه از جنس pvc بوده و با چسب گرانول در قالب گیری در کنار هم قرار می گیرند. بسیار مقاوم بوده و عملکرد بالایی دارد در صورتی که هدر رفت آب با این تیغه دو صدم درصد گزارش شده است.

ممکن است در شرایطی از نصف این قطره گیر برج خنک کننده در کولینگ تاور استفاده شود که بعد از مدت زمان بسیار کم بر اثر تابش نور خورشید این قطعه از کار افتاده و دیگر قابل استفاده نخواهد بود. از مدل های مختلف این قطعه می توان، لانه زنبوری گرید ۱، گرید ۲ و گرید ۳ را نام برد. بهتر است در جریانات مخالف و متقاطع به جای قطره گیر لانه زنبوری از قطره گیر تیغه ای استفاده شود.
قطره گیر تیغه ای
این قطعه دارای شکلی تیغه ای بوده و متریال به کاربرده شده برای ساخت آن pp می باشد. فاصله بین این تیغه ها توسط فاصله پر کن، پر شده است و تیغه ها اینگونه به هم متصل شده اند. این قطعه برای نصب در کولینگ تاور به فضای بیشتری نیاز دارد.

هدر رفت آب با این قطعه ۵ صدم درصد تخمین زده شده است که نشان دهنده راندماناین پایین آن نسبت به لانه زنبوری ست، اما جنس این قطعه pp بودن و مقاومت بیشتری نسبت به انواع قطره گیر برج خنک کننده دارد. در شستشو با اسید تمام رسوباتش از بین می رود. این قطعه خودش دو مدل تک کوهانه و دو کوهانه دارد. برای خرید قطره گیر برج خنک کننده به شرکت ها معتبر مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز علامت گذاری شده اند *