بلاگ

قطعات برج خنک کننده فایبر گلاس چیست؟

قطعات برج خنک کننده فایبر گلاس چیست؟ برج خنک کننده یکی از مهمترین لوازمی است. که باید در صنعت به کار گرفته شود؛ اما نکته ای که حائز اهمیت است، قطعات به کار رفته در داخل آن است. یعنی اگر قطعات درست کار نکند؛ قطعا شما نمی توانید شاهد عملکرد خوبی از برج خنک کننده تان باشید. در این مقاله تصمیم گرفتیم که راجع به قطعات برج خنک کننده فایبرگلاس صحبت کنیم و اطلاعات دقیقی را در اختیارتان قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.
منظور از قطعاتِ برج خنک کننده چیست؟
منظور از قطعات برج خنک کننده فایبرگلاس یا به طور کل هر قطعه تشکیل دهنده ای داخل کولینگ تاور، بخش  های مختلفی است. که باید آنها را بشناسید که در اجزای برج خنک کننده به کار گرفته می  شود. اگر این قطعات عملکرد صحیحی داشته باشند، قطعاً بهترین روند کاری را از کولینگ تاور شاهد خواهید بود.

قطعاتی که داخل کولینگ تاور ها هستند، شامل اجزای اصلی تجهیزات آبرسانی، سیستم هوادهی و بدنه اصلی دستگاه می شوند. که در این قسمت ما در مورد فایبرگلاس صحبت می  کنیم.

قطعات برج خنک کننده فایبر گلاس

هر کدام از این قطعات باید درست کار کنند تا روند خنک کاری به بهترین شکل ممکن انجام بگیرد؛ البته قطعات جانبی هم هستند که به اندازه بخش  های اصلی قطعات برج خنک کننده فایبرگلاس اهمیت پیدا می  کند و شناخت آنها مهم و ضروری است.
آیا این قطعات نیاز به تعویض دارند؟
قطعات برج خنک کننده فایبرگلاس به گونه ای طراحی شده اند که وظیفه خنک کردن دستگاه های گرمازا را دارند.  این قطعات با یکدیگر کار می کنند تا بتوانیم به این هدف مهم برسیم. گاهی اوقات رسوب گرفتگی در این قطعات به وجود می  آید که عملکرد کولینگ تاور را به هم می ریزد و به خاطر همین قطعات هم نیاز به سرویس، شستشو و تعویض پیدا می  کنند. و باعث می  شوند تا ما به بهترین نحو ممکن بتوانیم از آنها استفاده کنیم.
قطعات برج خنک کننده فایبر گلاس شامل چه مواردی می شود؟
قطعات برج خنک کننده فایبر گلاس
 پکینگ یا سطوح تبادل حرارت
پکینگ در کولینگ تاور به کار رفته شده و اصلی ترین قسمت برای انتقال انرژی حرارتی محسوب می گردد که باعث تبادل گرما خواهد شد. کاری که باید انجام داد، این است که از رسوب گرفتگی آنها جلوگیری کرد.

درباره رسوب زدایی  این پکینگ ها به عنوان یکی از مهمترین قطعات برج خنک کننده از جنسِ فایبرگلاس می توان گفت که آنها عملکرد دستگاه را بهبود بخشیده و راندمان آن را بالا می برند.
قطره گیر یا المیناتور
قطره گیر هم یکی از قطعات برج خنک کننده فایبرگلاس است که با هوای اشباع تماس دارد و عاملی برای از هم گسیختگی دائمی دستگاه می باشد. در بین اجزای دیگر جزء مهمترین ها محسوب می شود که هر پنج سال یکبار نیاز به تعویض پیدا می کند.
فن یا پروانه هوادهی
یکی دیگر از مهمترین قطعات برج خنک کننده، فن یا پروانه است که باعث ایجاد جریان مکش یا دهش در انواع دستگاه های صنعتی می شود.

و جزء مهم ترین بخش از سیستم هوادهی و هوا رسانی در برج خنک کننده است که حساسیت بالایی هم دارد و باید خیلی مراقب سلامت آن بود.
نازل های پاششی اسپری آب
مرکز اصلی توزیع و ریزش آب هستند که در بسیاری از موارد می تواند از رسوب گرفتگی جلوگیری کند و به طور کل در سلامت و کارایی درستِ برج خنک کننده اهمیت بسیار زیادی دارد.
کلگی توزیع آب یا اسپرینکلرهد
کلگی توزیع آب یکی از مهمترین قطعات برج خنک کننده فایبرگلاس است.

در واقع مرکز پخش، توزیع و پاشش آب چرخشی محسوب می  شود. که تحت عنوان آبگردان برج خنک کننده، آن را می شناسند و معمولا از جنس برنج، آلومینیوم یا از مواد پلیمری است.

قطعات برج خنک کننده فایبر گلاس
کلام آخر
با وجودِ اطلاعات این مقاله متوجه شدید که قطعات برج خنک کننده فایبرگلاس اهمیت بسیار زیادی دارند. و اگر هر کدام از آنها درست عمل نکند، کار کولینگ تاور مختل می شود. نکته مهم این است که این قطعات باکیفیت باشند.

سایت رسام سرما هم یکی از بهترین منابعی است که می  توانید کولینگ تاور را از آن خریداری کنید که قطعات سالم، با کیفیت و اصل دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز علامت گذاری شده اند *