بلاگ

کندانسورهای سردخانه ای چیست؟ معرفی قطعات مورد استفاده

کندانسورهای سردخانه ای رسام سرما

کندانسور به معنای چگالنده می  باشد که با انتقال حرارت در کنار قطعه دیگر مانند آب یا هوا تغییر فاز می دهند و از حالت بخار به مایع تبدیل می شود، اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم کندانسور به معنای کندانس شده و به مایع تبدیل می شود. کندانسورهای سردخانه ای یک قطعه کامل از چیلر سردخانه می باشد، ما در این مقاله قصد داریم درباره کندانسورهای سردخانه  ای مطالب مفیدی را خدمت شما عرض کنیم، پس با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.
کندانسورهای سردخانه ای چیست؟
کندانسورهای سردخانه ای یکی از قطعه های چیلر می باشد که موضوعی است که قصد داریم اکنون درباره آن صحبت کنیم، کندانسورها بین کمپرسور، شیر انبساط  چیلر قرار می گیرد و وظیفه آن ها تغییر حالت گازی به حالت مایع می باشد. کندانسورهای سرد خانه ای حالت حرارتی دارند که با خنک کردن مایع ها توسط آب یا هوا باعث تغییر فاز می شوند. مجموعه کامل چیلر های سردخانه  ای عکس قطعه های مختلف تشکیل شده اند که ما در ادامه به شما اجزای تشکیل دهنده کندانسورهای سردخانه ای را بیان می کنیم که شامل: کمپرسور، پیستونی، مارک بیتزر، کندانسور، شیر انبساط و قطع کننده های جریان مدار فشار بالا و پایین، ماده مدرک، خشک کن، نشان دهنده رطوبت و سایت گلاس می باشد.

یکی از سیستم های بسیار مهم که در هر خانه یا مکانی نقش بسیار مهمی دارند در برج های خنک کننده می باشد، از آب های سرد موجود در خانه ها و مکان می  توانیم به کمک فن، کویل ها یا هوا ساز ها اشاره کنیم که داخل هر خانه را یا هر مکانی که خون کرده است. زمانی که حرارت از آب داغ به برج خنک کننده برسند و تبلیغ شود در آن صورت می  گیرد، بعد از تماس اجرا شده میان آب و جریان های طبیعی در یک برج یا کولینگ تاور بخشی از آب در هنگام گردش تقسیم می شود بنابراین توانایی های برج خنک کننده در کاهش دمای آب بستگی به مقدار زیادی دارد که هوای ورودی به برج می تواند جذب کند.
انواع قطعات کندانسورهای سردخانه ای
پکینگ:  در واقع یک نوع عامل کندانسورهای سردخانه ای می باشد که باعث می  شود سطح تماس میان آب و هوا افزایش پیدا کند و همچنین به تبخیر تبدیل می شوند زمانی که پاشش آب توسط آن ها به صورت لایه های نازک درصد های پکینگ پخش می شود و با هوا تماس بیشتری برقرار می کند.

پورت آب تخلیه: همان طور که از نامش مشخص است با توجه به ارتباط مستقیم آب و هوا و همچنین آب های کثیف شده تخلیه می کند به وسیله پرتاب جبرانی آب تمیز را جایگزین می کند و مهم است بدانید که همیشه در قسمت های پایین تشک نصب می شود.

پورت آب سر ریز: همان طور که از نام آن مشخص است در صورتی که شناور خراب باشد و یا عمل نکند از طریق این پورت های اضافی از تشک سر ریز می  شود زیرا تجمع بیش از حد بورس باعث می شود برج خنک کننده دچار اختلال ها و آسیب های بسیار جدی بشود.

فن: جابجایی اجباری هوا برج خنک کننده می باشد یا از نوع محوری است که در باره برج خنک کننده قرار می  گیرد و یا از نوع دمنده که در جلوی برج قرار می گیرد لازم های آب پاش در واقع به معنی کلکتور آب ورودی به برج که جریان آب داغ وارد شده بر روی پارکینگ ها هستند توصیه می شود نازل های آبپاش در واقع پراکندگی بهتر رویستون منجر می شوند.

نازل های آب پاش: فشار آب در دمای تبخیر آن را پایین بیاورد قرص پورت جبرانی به یک شناور متصل است که زمانی که سطح آب به پایین می آید یعنی تبخیر آب تخلیه می شود آب را جبران می کند کار اساسی آن مشابه شناور در کولرهای آبی می باشد در واقعه زمانی که سرعت آب داخل دوشک یابد شناور به سمت پایین حرکت می کند و آب بیشتری را در کولینگ تاور قرار می دهد و همچنین عمل برعکس هم دارد به طوری که سطح آب داخل افزایش پیدا کند شناور به اساس قانون خودش به سمت بالا حرکت می کند و مسیر آب را محدود تر می  کند اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم وظیفه شناور و یا پورت این است که آب داخل تشتک را به به صورت بهینه استفاده کند.

پورتال آب داغ: همان طور که از نام این قسمت مشخص است از در ورودی آب داغ برج خنک کننده قرار می گیرد البته در ورود محل آب داغ می  تواند کندانسورهای سردخانه ای از نوع چیلر تراکمی را به آب های خنک تبدیل کند و کاری بکند که مجدداً در همین سیستم مورد استفاده قرار بگیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز علامت گذاری شده اند *