بلاگ

نحوه ساخت برج خنک کننده

برج خنک کننده یا کولینگ تاور جزء لوازم بسیار ضروری در صنعت محسوب می شود؛ یعنی اگر در وجود نداشته باشد، کار دستگاه ها به خوبی پیش نخواهد رفت. در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد که نحوه ساخت برج خنک کننده چگونه است و کولینگ تاور ها چگونه ساخته می شوند تا بتوانند به خنک کردن دستگاه  های مختلف در صنعت کمک کنند و عملکرد خوبی از خودشان نشان دهند؛ پس با ما همراه باشید تا در موردشان توضیحات کاملی را ارائه دهیم.
 

نحوه ساخت برج خنک کننده به چه شکل است؟
تولید برج  های خنک کننده نیازمند تولید قطعات مختلفی است که داخل آنها وجود دارد. همانطور که می دانید کولینگ تاور ها از قسمت ها و بخش های مختلفی ساخته شده اند که هر کدام در حوزه  های متنوع تولید می گردند و در نتیجه ساخت این قطعات و مونتاژ آن ها به صورت جداگانه انجام می شود.
 اگر بخواهیم ساخت برج خنک کننده را به چند بخش اصلی تقسیم کنیم، باید بگوییم که ساخت همه آن ها سه قسمت اصلی دارند که قسمت اول شامل قطعات برج خنک کننده می باشد که حتماً باید آنها را تولید کرده و داخل کولینگ تاور به کار بگیرند.

قسمت دوم عملیات مونتاژ است و در بخش نهایی نحوه ساخت برج خنک کننده هم باید بگوییم که نظارت فنی و مهندسی کنترل کیفی اهمیت بسیار زیادی دارد که جزو بخش های بسیار مهم بعد از تولید و ساخت کولینگ تاور ها است.

چگونه می توان یک کولینگ تاور پر قدرت داشت؟
اگر می خواهید یک کولینگ تاور پر قدرت داشته باشید، باید تک تک عملیات مربوط به ساخت برج خنک کننده را با دقت به انجام برسانید تا زمانی که به پایان کار نزدیک می شوید، کیفیت کار بالایی داشته و کارتان ارزشمند باشد.
برج  خنک کننده از متریال و مواد مختلفی مثل پلیمر، فلز و فایبرگلاس تشکیل شده است. این قطعات با قسمت آبرسانی و هوا رسانی ارتباط مستقیم و همیشگی دارند و به خاطر همین جنس آنها اهمیت بسیار زیادی دارد تا در مدت زمان طولانی دچار فرسودگی و پوسیدگی نشود. به خاطر همین تمرکز اصلی مهندسان در نحوه ساخت برج خنک کننده است که این قطعات و تجهیزات را کمتر از جنس فلز تولید کنند و به جای آن به سراغ فایبرگلاس یا پلی پروپیلن بروند که ضد رسوب هستند و مقاومت بسیار بالایی هم دارند و قدرت کولینگ تاور را نیز افزایش خواهند داد.
 

مراحل ساخت برج  های خنک کننده به صورت جزئی تر شامل چه مواردی میشود؟ 
اگر بخواهیم در مورد نحوه ساخت برج خنک کننده صحبت کنیم و این موضوع را مفصل تر توضیح دهیم، باید بگوییم که ساخت این برج ها به سه مرحله اصلی تقسیم بندی می شود که شامل موارد زیر است:

۱- اول از همه ساخت تجهیزات و قطعاتی که داخل کولینگ تاور وجود دارد، اهمیت بسیار زیادی دارد که این قطعات شامل پروانه، نازل، پکینگ برج خنک کننده، اجزای بدنه و قطره گیر می شود.
۲- در مرحله دوم به سراغ مونتاژ کردن یا جمع آوری تجهیزات روی قسمت بدنه کولینگ تاور می  روند که بسیار مهم است.
۳- در مرحله نهایی کنترل فنی صورت می گیرد که این کنترل ها بر طبق استاندارد ها و تست های مختلف مثلاً تست آبگیری یا جوشکاری می باشد.

ساخت قطعات برج خنک کننده چگونه است؟
مرحله ای که در نحوه ساخت برج خنک کننده اهمیت بسیار زیادی دارد، ساخت قطعات است که به صورت زیر می باشد:
·      برش و تراشکاری قطعات فلزی و تجهیزاتی که از جنس فولاد و آلومینیوم هستند.
·      تزریق قطعات پلاستیکی و پلیمر ها مانند پکینگ.
·      جوش کاری های مربوط به شاسی کویل، ساپورت نگهدارنده، قطره گیر و پکینگ.
·      تولید تیغه پروانه یا فن در کولینگ تاور.

کلام آخر
 
همانطور که بالاتر هم توضیح دادیم، نحوه ساخت برج خنک کننده پیچیده است و راحت نیست و نیاز به این دارد که شما هر مرحله را با دقت انجام دهید و تمام قطعات را در بهترین حالت خودش تولید کنید. برای اینکه از این بابت خیالتان راحت باشد و مطمئن باشید برج خنک کننده ای که خریده اید، بهترین مدل و نوع است؛ توصیه ما این است که حتماً کولینگ تاور ها را از سایت رسام سرما تهیه کنید که همیشه بهترین ها را در اختیار مشتری قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز علامت گذاری شده اند *