بلاگ

شیوه های جلوگیری از یخ زدگی برج خنک کننده چیست؟

شیوه های جلوگیری از یخ زدگی برج خنک کننده چیست؟

شیوه های جلوگیری از یخ زدگی برج خنک کننده چیست؟ برج خنک کننده یا کولینگ تاور بیش از هر دستگاه دیگری مورد توجه قرار می گیرد. به خاطر همین در مراقبت از آن باید خیلی حواس جمع عمل کنید. در این مقاله به خاطر اینکه فصل زمستان در پیش است؛ تصمیم گرفتیم که راجع به شیوه های جلوگیری از یخ زدگی برج خنک کننده با شما صحبت کنیم و بگوییم که چگونه باید جلوی این اتفاق را بگیرید تا به دستگاه تان آسیبی وارد نشود. با ما همراه باشید تا این موضوع را برایتان توضیح دهید.

آیا جلوگیری از یخ زدگی کولینگ تاور اهمیت دارد؟
قبل از اینکه راجع به شیوه های جلوگیری از یخ زدگی برج خنک کننده صحبت کنیم، بهتر است که راجع به این روش ها یک توضیح کلی داشته باشیم. منظور از این شیوه ها همه اقداماتی است که شما باید برای نگهداری از تجهیزات و جلوگیری از خرابی آن ها انجام دهید.

زمانی که این شیوه ها را به کار بگیرید، دیگر در سنسور و قطعات دستگاه آسیب وارد نمی شود؛ پس شما می توانید تا مدت زمان طولانی از این کولینگ تاور ها استفاده کنید.

شیوه های جلوگیری از یخ زدگی برج خنک کننده چیست؟
حال به بخش اصلی رسیدیم و باید در مورد شیوه ها صحبت کنیم. سیستم های خنک کننده در واحد های صنعتی و مسکونی برای کاهش دما به کار گرفته می شوند که از طریق آنها می توانید از یخ  زدگی شان جلوگیری کنید. اگر به این موضوع توجه نکنید، مشکلات متعددی برای دستگاه تان به وجود خواهد آمد؛ اما به طور کل شیوه های جلوگیری از یخ زدگی این دستگاه شامل موارد زیر است:
استفاده از هیتر ترموستات
یکی از رایج ترین روش ها برای پیشگیری از یخ  زدگی برج خنک کننده در فصل زمستان استفاده از هیتر ترموستات در مسیر عبور آب محسوب می شود که دمای آب را بالا میبرد و مانع از یخ زدن آب خواهد شد.
استفاده از هیتر سنسوردار
این هیتر ها در سیستم های خنک کننده دقت بسیار بالایی دارند و می توانند دما را تشخیص دهند،  از قطع و وصل شدن دستگاه جلوگیری می  کنند و به موقع اقدامات لازم را انجام می رسانند و در نتیجه هیتر سنسوردار در شیوه ها و راه های جلوگیری از یخ زدگی برج خنک کننده بیش از همه طرفدار دارد. در چنین حالتی دو عدد سنسور در مسیر عبور آب قرار می گیرد که یکی از آنها حداقل دمای مورد نظر برای آب را تنظیم می کند و دومین سنسور حداکثر دما را تعیین می کند.

زمانی که سنسور ابتدایی کاهش دمای آب را تشخیص دهد، شروع به کار می  کند. سنسور دوم هم در فاصله بیشتری از سنسور اول قرار می گیرد. اگر متوجه افزایش دما بیشتر از مقدار تعیین شده شود، دستور می دهد تا قطع هیتر انجام گردد.
استفاده از ضد یخ
یکی دیگر از روش های جلوگیری از یخ زدگی برج خنک کننده که بیشتر در خودرو ها و سایر تجهیزات مورد استفاده قرار می  گیرد و برای صنعت هم در فصل زمستان کاربرد دارد، این است که شما از ضد یخ استفاده کنید. البته باید مراقب باشید که در استفاده از آنها زیاده روی نداشته باشید ، زیرا تأثیرات نامطلوبی روی کولینگ تاور و برج خنک کننده خواهد داشت و باعث کاهش کارآیی و ایجاد رسوب داخل لوله ها می شود.

چگونه باید از برج خنک کننده در فصل زمستان نگهداری کنیم؟
اکنون با همه اصول و شیوه های جلوگیری از یخ زدگی این دستگاه ها آشنا شدید و در نتیجه اگر شما دیگر نکات نگهداری را در پیش بگیرید و از یخ زدگی هم جلوگیری کنید، می توانید طول عمر دستگاه خود را بالا ببرید که روش های نگهداری از آن شامل موارد زیر است:

مراقب بار حرارتی باشید که نوسانات دمایی را ایجاد نکند که در روزهای سرد زمستان اهمیت بسیار زیادی دارد.

دبی هوای ورودی چیلر با میزان یخ زدگی ارتباط مستقیم دارد.

حواستان به جهت چرخش فن های موجود داخل کولینگ تاور باشد که همگی باید مشابه با یکدیگر کار کنند که اگر به آنها توجه نکنید، هوای گرم از یک فن خارج می شود و باعث ورود به فن بعدی یا جهت برعکس می شود که در نهایت عاملی برای یخ زدگی است.

کلام آخر
با همه اطلاعاتی که در اختیارتان قرار دادیم، متوجه شدید که برج خنک کننده چقدر حساس است و باید شیوه های جلوگیری از یخ زدگی برج خنک کننده را یاد بگیرید تا بتوانید استفاده خوبی از آنها داشته باشید. همه اینا به شرطی اتفاق می  افتند که کولینگ تاور اصل یا اورجینال خریداری کرده باشید که سایت رسام سرما یکی از منابعی است که این کولینگ تاور ها را در اختیار شما قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز علامت گذاری شده اند *