بلاگ

کاربرد لوله های مسی در کولینگ تاور چیست؟

کاربرد لوله های مسی در کولینگ تاور ها

کاربرد لوله های مسی در کولینگ تاور چیست؟ خیلی از شما کولینگ تاور ها را می شناسید؛ اما با فرض بر این که اطلاعاتی در مورد آن ندارید، باید بگوییم که کولینگ تاور یا برج خنک کننده یک دستگاه بسیار مهم در ساختمان ها و صنعت می باشد و همانطور که از نامش پیداست، شروع به خنک کنندگی محیط می کند و از اتلاف انرژی هم می تواند تا حد زیادی جلوگیری کند. در واقع برج خنک کننده تا حد زیادی باعثِ دفع حرارت می شود. در این مقاله قصد داریم در مورد کاربرد لوله های مسی در کولینگ تاور مفصلا به شما توضیح دهیم.
کاربرد لوله مسی در کولینگ تاور چیست؟
کویل یکی از اجزای اصلی در پروژه خنک کننده است که به آن لوله مسی هم گفته می شود ؛ مخصوصاً در کولینگ تاور مدار بسته که کاربرد بیشتری دارد . جنس این لوله های مسی می  تواند از مس، استیل یا حتی گالوانیزه باشد و عرضه گردد. کویل مسی یا لوله مسی در برج خنک کننده و در بین بقیه مبدل های حرارتی بیشتر استفاده می شود و تا به حال هم راندمان بسیار خوبی داشته است.
وظیفه اصلی و کاربرد لوله های مسی در کولینگ تاور چیست؟
کویل مسی مجموعه  ای از لوله های مسی را شامل می شود که سایز معین و مشخصی دارند  و به صورت شبکه ای و مجموعه؛ در ابعاد مختلف داخل کولینگ تاور نصب می شوند که البته همه این ها بستگی به ظرفیت سرمایشی دستگاه هم دارد. در واقع این لوله های مسی می توانند ضریب انتقال حرارت مس در برابر جابجایی گرما را بالا ببرند و در نتیجه کارشان خیلی مهم، حساس و کلیدی است.
چرا کاربرد لوله های مسی بیشتر است و طرفدار بیشتری دارد؟
به غیر از موارد استثنایی که ممکن است وجود داشته باشد، معمولا متخصصان ترجیح می  دهند که برای برج خنک کننده یا همان کولینگ تاور؛ به جای گالوانیزه یا آهن یا هر ماده دیگری به سراغ کاربرد لوله های مسی بروند و علت هم این است که این لوله های مسی نفوذ حرارتی خیلی بالایی دارند که مهم ترین ویژگی یک کولینگ تاور محسوب می  شود و در نتیجه می تواند حرارت را خیلی بهتر از قبل برای آب گرم داخل مدار بسته در برج خنک کننده ایجاد کند. 

معمولاً کولینگ تاور های مدار بسته ، در صنعت کاربرد بیشتری دارند که همین باعث می شود تا راندمان در خنک کاری سیکل بسته در قسمت لوله بیشتر شود و به همین خاطر از مس استفاده می  کنند و بدونِ شک همیشه یکی از ترجیحات شماره یک تولید کنندگان کولینگ تاور است.

البته در بسیاری از موارد ممکن است هنگامی که چرخش یا سیکل لوله اتفاق می  افتد؛ مقداری از مواد اسیدی با آب دچار مشکل شود و واکنش نشان دهند. ممکن است محیطی که در آن کولینگ تاور را نصب می کنند، اسیدی باشد که در چنین شرایطی لوله های مسی کم می آورند؛ یعنی در برابر محیط اسیدی، دچار خوردگی و آسیب می  شوند ، حتی ممکن است سوراخ شوند که یکی از مشکلات رایج آن ها به حساب می  آید. اینجاست که به سراغ لوله های استیل می  روند، زیرا درصد کربن کم تری دارند و در چنین شرایطی آسیب نمی بینند که البته احتمالِ چنین پیشامدی بسیار کم است.
برای طراحی لوله مسی در برج خنک کننده چه پارامترهایی را در نظر می  گیرند؟
برای طراحی هر قطعه در برج خنک کننده، پارامتر های زیادی اهمیت دارد که در مورد لوله مسی شامل موارد زیر است:

میزان دمای خشک و مرطوب محیط طراحی
دمای ورودیِ آب گرم و خروجیِ آب سرد
درصد اختلاط اتیلن گلیکول در شارژ آب در سیکل بسته
میزان دمای خشک و مرطوب محیط طراحی

کاربرد لوله های مسی کلام آخر
تمام قطعات و اجزای به کار رفته در کولینگ تاور ضروری و مهم هستند؛ اما یکی از مهم ترین آن ها و کاربردی ترین لوله های مسی در کولینگ تاور است که در این قسمت با کاربرد آن ها آشنا شدید. خوشبختانه ما در سایت رسام سرما انواع مختلف لوله های مسی در کولینگ تاور را خیلی خوب به شما معرفی و تولید کرده ایم تا شما با خیال راحت آن ها را بررسی کرده و خریدی مطمئن و مقرون به صرفه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز علامت گذاری شده اند *