بلاگ

برج خنک کننده القایی تک جریان

برج خنک کننده القایی تک جریان: همانطور که بر همگان پوشیده نیست کولینگ تاور یا برج خنک کننده یکی از مهم ترین تجهیزات در صنایع بزرگ است که این روز ها تمامی صنایع مختلفِ دنیا برای فرآیند خنک کاری تجهیزات خود از برج خنک کننده صنعتی استفاده می کنند.

چرا که از آسیب به دستگاه های گران قیمت و بزرگتر به جلوگیری از گرم شدن و از بین نرفتن آن ها کمک می کند و البته دارای انواع مختلفی است که در این مقاله در مورد برج خنک کننده القایی تک جریان توضیحات مفصلی خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.
برج خنک کننده القایی چیست؟
همانطور که از نامش پیداست؛ تک جریان یک نوع از برج خنک کننده است که تنها از یک طرف هوا را وارد می کند و از طرف دیگر کاملاً بسته است . معمولاً در مناطقی استفاده می شود که بیشترین میزان وزش باد یا اصطلاحا باد غالب از یک طرف خواهد بود و برج خنک کننده را هم در مسیر همین باد قرار می دهند تا از قسمت بالایی برج خارج شود.

جالب است بدانید از آنجایی که فن در این نوع برج خنک کننده در قسمت خروجی قرار می گیرد؛ به دلیل وجود هوای گرم خروجی دچار یخ زدگی نخواهد شد و طول عمر بیشتری خواهد داشت.

مزایای برج خنک کننده القایی تک جریان
درست همانطور که هوا فقط از یک مسیر وارد برج خنک کننده می شود و سه طرف دیگر بسته است، آب نیز فقط از یک طرف وارد برج خنک کننده خواهد شد؛ این گونه که از قسمت بالا به سمت پایین کولینگ تاور حرکت می کند و همزمان هوا هم از یک طرف دیگر وارد شده و به سمت بالا حرکت می کند و در مسیر آب و هوا با یکدیگر تماس پیدا کرده و باعث انتقال حرارت می شود. مقداری از آب تبخیر می شود و حجم دیگری از آبی که باقی مانده است، به خنک شدن هوا کمک می کند.

فقط فراموش نکنید که این نوع از برج خنک کننده القایی تک جریان تنها در مناطقی استفاده می شود که باد شدید فقط از یک طرف بوزد و اگر غیر از این باشد، وزش باد از هر طرف باعث اختلال در جریان هوای داخل کولینگ تاور شده و عملکرد آن را دچار مشکل می کند و کارایی که باید را نخواهد داشت.

مشخصات درونی این برج ها
این روزها بیشتر کولینگ تاورهایی که در صنایع بزرگ و حتی ساختمان ها استفاده می شود، از نوع جریان القایی هستند و همانطور که پیش از این نیز توضیح داده شد، در واقع میزان هوای خروجی سه برابر سرعت جریان هوایی است که وارد دستگاه می شود و به همین خاطر این نوع دستگاه ها به گونه ای طراحی شده اند که امکان گردش دوباره هوا داخل آنها وجود ندارد.

از طرفی دبی های کوچکی که در داخلش وجود دارد از ۱۵ گالن بر دقیقه تا ۷۰۰ هزار گالن بر دقیقه بسته به کارایی که دارند؛ ساخته می  شوند و این موضوع نوید پیشرفتِ مدل کولینگ تاورهای حال حاضر را می دهد.

پروانه برج خنک کننده هم در این نوع از مدل ها در قسمت بالا و ناحیه خروج هوا قرار دارد و به مکش هوا به سمت بیرون کمک می کند.

اغلب بدنه برج خنک کننده القایی تک جریان را از فلز یا چوب، فایبر گلاس یا همچنین بتن می سازند که استحکام و طول عمر بالایی خواهد داشت.

کاربرد برج خنک کننده القایی
امروزه کاربرد این نوع از کولینگ تاورها گسترده تر شده است، به گونه ای که در صنایع مختلفی مانند پتروشیمی، نفت، صنعت چوب، ذوب فلزات، تزریق به پلاستیک، سیمان، تولید مواد غذایی و صنایع مربوط به فرم دهی کاربرد دارند و روز به روز هم به محبوبیت آنها افزوده خواهد شد.

کلام آخر
همانطور که از این مقاله نیز دریافتید؛ برج های خنک کننده القایی در انتقال انرژی در واحد زمان عالی عمل می کنند و در کمترین زمان ممکن و با کمترین میزان مصرف انرژی هوای گرم را خنثی کرده و محیط را خنک می کنند و از بسیاری از مشکلات و اتفاقاتی که ممکن است برای دیگر دستگاه ها رخ بدهد جلوگیری می کنند.

شما هم اگر بعد از خواندن این مقاله مجاب شده اید که برای صنعت خود برج خنک کننده القایی تک جریان خریداری کنید ما در سایت رسام سرما مشاورانی داریم که به شما در این امر کمک خواهند کرد و بعد از خرید خود بعد از ۲۴ ساعت جنس خود را درب منزل تحویل خواهید گرفت و مطمئنا خرید خوبی خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز علامت گذاری شده اند *