بلاگ

پمپ های برج خنک کننده

برج خنک کننده یا کولینگ تاور یکی از دستگاه های مهم در صنعت محسوب می شود. اگر این برج ها نباشند، اتفاقاتی مانند خرابیِ سایر دستگاه های مهم و گران قیمت در پی خواهد بود و در نتیجه کولینگ تاورها اهمیت بسیار زیادی در صنعت دارند.  در مورد پمپ های برج خنک کننده است. در این مقاله تصمیم گرفتیم که راجع به این پمپ ها صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید. تا در این مورد توضیحات مفیدی را به شما ارائه دهیم.

 
چگونه باید پمپ کولینگ تاور انتخاب کنیم؟
انتخاب پمپ برای برج خنک کننده بر اساس پارامتر هایی در نظر گرفته می  شود که یکی دبی آب در گردش و دیگری مجموع است. دبی آبِ در گردش به معنای مقدار حجم آب در مدار کولینگ تاور است. هد به معنای اختلاف فشار لازم برای به جریان انداختن آب داخل مدار برج خنک کننده می باشد. اگر شما آن را به درستی انتخاب کنید . اصول لوله کشی را هم رعایت کنید، یعنی می توانید کولینگ تاور مناسب داشته باشید. اما اگر طراحی نامناسبی اتفاق افتاده باشد به مشکلات جدی بر می خورید.

 
نکات مهم هنگام خرید پمپ کولینگ تاور
در مورد پمپ های برج خنک کننده و نحوه خرید آنها نکاتی هست که باید در نظر بگیرید. به طور کل این نکات شامل موارد زیر می باشد:

ناحیه مکش پمپ را باید درست طراحی کرده باشید. اگر هم می خواهید برج را آماده خریداری کنید، باید به این نکته توجه کنید که هوا به پمپ وارد نشود. در چنین حالتی عمرش کم خواهد شد و آبی که در آن به گردش در می آید، پر از هوا می شود.

باید حواستان را جمع کنید که هیچ گونه اختلاف فشار ناگهانی بین برج و مکش پمپ وجود نیاید که در چنین حالتی هوا وارد پمپ می  شود و شفت از بین می  رود.

نکته بعدی این است که فشار منفی در ناحیه مکش پمپ نباید به وجود بیاید.اگر اتفاق افتاد، باید خیلی دقت کنید و ببینید که این فشار در حد طبیعی است یا خیر.

 

اگر فشار منفی زیاد باشد و همزمان دمای برج خنک کننده هم بالا برود، باعث خرابی دستگاه خواهد شد.

همچنین باید به شیرها، آشغال گیر و اتصالات داخل برج خنک کننده دقت کنید که در مسیر خروج پمپ های کولینگ تاور قرار می گیرند.
نکته مهم دیگری که باید به آن دقت کنید، این است که روی ناحیه مکش پمپ نصب کنید و از فشار منفی آگاهی کامل داشته باشید.

همچنین اگر طراحی برج مناسب نباشد، باعث می شود بعد از اینکه پمپ گاز و خنک کننده را خاموش می کنید، آب از آن سر ریز شود که آسیب زیادی به دستگاه وارد خواهد کرد.

تمام لوله های افقی بعد از این که از پمپ خارج می شوند ، باید پایین تر از ناحیه سر و خنک کننده باشند.
طراحی و طول مسیر لوله خروج پمپ های برج خنک کننده باید بر اساس1_2010 طراحی شود.
همچنین هرگونه رسوب داخل مسیر لوله کشی باعث می شود که عملکرد پمپ آب افت کند.
در مسیر بعد از خروج پمپ های برج خنک کننده، باید شیر یکطرفه نصب کنید تا آب دوباره وارد کولینگ تاور نشود.

 
پارامتر های مهم در انتخاب پمپ های برج خنک کننده
سه پارامتر مهم که در انتخاب این پمپ ها باید مد نظر قرار دهید، شامل موارد زیر است:

ظرفیت چیلر که در سیکل تبرید قرار گرفته است.

نوع کندانسور که روی چیلر سیستم نصب می شود.

نوع چیلر از نظر تراکمی آب خنک یا جذبی که باید از قبل آن را مشخص کرده باشید.

 
کلام آخر
با همه اطلاعاتی که به دست آوردید، متوجه شدید که نحوه کار پمپ های برج خنک کننده چگونه است و شما باید چگونه پمپ مناسب را انتخاب کنید تا بتوانید مدت زمان طولانی از آن استفاده کنید. سایت رسام سرما هم بهترین منبعی است که کولینگ تاورهای اورجینال را در اختیار شما قرار می دهد؛ یعنی خیالتان راحت است که این کولینگ تاورها می توانند مدت زمان زیادی برایتان کار کنند و مهمتر از همه اینکه می  توانید قطعات مربوط به برج خنک کننده از جمله پمپ های برج خنک کننده را هم از این سایت خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز علامت گذاری شده اند *