بلاگ

کولینگ تاور برای کمپرسور

کولینگ تاور برای کمپرسور

کولینگ تاور برای کمپرسور در مورد نوع مناسب برج خنک کننده برای کمپرسور بحث  های زیادی وجود دارد و تحقیقات زیادی هم طبق تجربه به انجام رسیده است. اما شما زمانی می  توانید این انتخاب را درست انجام دهید که انواع کولینگ تاور ها را بشناسید. در این مقاله تصمیم گرفتیم در مورد این موضوع برایتان صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی در مورد نوع مناسب کولینگ تاور در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید انتخاب درست تری داشته باشید.
کمپرسور چیست؟
قبل از اینکه بخواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم، باید بگوییم که کمپرسور هوا جزو تجهیزاتی محسوب می  شود که نسبت به سیستم کولینگ تاور حساسیت بیشتری از خودش نشان می دهد. یعنی انتخاب نوع مناسب کمپرسور اهمیت بیشتری از کولینگ تاور دارد. در واقع کمپرسور های صنعتی دو نوع متفاوت دارند اما به هر حال هر کدام یک کار مشخص انجام می دهند.

کمپرسور در واقع جزو دستگاه های مکانیکی به حساب می آید که در صنایع مختلف از آنها استفاده می کنند که باعث ایجاد نیروی مکش برای مکیدن گاز مبرد از اپراتور می شود. سپس گاز را متراکم می کند و آن را به کندانسور می فرستد و در آنجا گاز به حالت مایع تبدیل می شود.

کمپرسور برای خنک کاری برج خنک کننده اهمیت بسیار زیادی دارد. علت آن هم اصطکاک و فشرده شدن هوا در بخش خنک کاری کولینگ تاور است. خیلی از کسانی که کمپرسور می سازند، این تضمین را می دهند که دمای بخش کولینگ و خنک کنندگی باید به تایید آنها برسد.

کولینگ تاور برای کمپرسور
کمپرسورها چند نوع دارند؟
در مورد این قضیه باید به انواع کمپرسور ها هم اشاره کنیم. کمپرسور ها در دسته بندی های مختلف و گوناگون طبقه بندی می شوند. مهم ترین آن ها شامل موارد زیر است:

کمپرسور دینامیکی

کمپرسور اسکرال

کمپرسور تشدید کننده فشار

کمپرسور کمکی

برای کمپرسور باید چه نوع کولینگ تاوری را خریداری کنیم؟
اکنون به بخش مهم ماجرا رسیده ایم و می خواهیم در مورد نوع کولینگ تاور برای کمپرسور صحبت کنیم. اولین چیزی که باید در نظر بگیرید، مدار باز بودن یا بسته بودن کولینگ تاور است. انواع کمپرسور برای کولینگ تاور مداربسته حدود ۳ تا ۵ برابر نسبت به انواع مدار باز قیمت بیشتری دارد. سیستم مدار باز ارزان تر بوده اما نکته ای در مورد آن وجود دارد، این است که گول قیمت را نخورید، زیرا بعد از مدت زمانی این لوله ها دچار رسوب و گرفتگی می شود. پس اگر می خواهید از بابت رسوب گرفتگی کاملاً آسوده خاطر باشید، بهتر است که هزینه بالاتری پرداخت کنید و نوع مدار باز را انتخاب کنید.

در واقع اینکه شما چه نوعی را انتخاب کنید، بستگی به روند کاری تان هم دارد. گاهی اوقات شما از آبی استفاده می کنید که احتمال می دهید سطح رسوب و گرفتگی در آن خیلی کم باشد و در نتیجه به سراغ کولینگ تاور مداربسته برای کمپرسور می روید اما به هر حال باید همه جوانب را بررسی کرده باشید تا بتوانید به انتخاب درستی دست بزنید.
از چه جنس کویلی استفاده کنیم؟
در مورد کولینگ تاور باید بگوییم که جنس کویل اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر از کویل مسی باکیفیت و کویل گالوانیزه استفاده کنید، کارتان درست و اصولی تر پیش می  رود. معمولاً از جنس مس یا گالوانیزه برای کولینگ تاور مدار بسته استفاده می کنند. نکته ای که باید به آن دقت کنید، ضخامت لوله های کویل است. اگر ضخامت کم باشد، قطر سوراخ و نشتی افزایش پیدا می  کند و همین ممکن است منجر به خرابی کمپرسور هم شود؛ پس باید دقت خود را بالا ببرید. باید به ضخامت لوله ها هم توجه داشته باشید که در انتخاب نوع کویل دستگاه تان تاثیر گذار است.

بیشتر بخوانید: پکینگ برج خنک کننده
کلام آخر
انتخاب کولینگ تاور مناسب برای کمپرسور اهمیت بسیار زیادی دارد. به خاطر همین در این مقاله راجع به کولینگ تاور برای کمپرسور صحبت کردیم. این که شما بخواهید نوع کولینگ تاور را درست انتخاب کنید، یعنی کاری کرده اید که عمر مفید دستگاه ها بالاتر برود. اگر هم می خواهید کولینگ تاور با کیفیت در هر نوعی داشته باشید، توصیه ما این است که حتماً از سایت ما رسام سرما خرید خود را انجام دهید،  زیرا تمام محصولاتی که در این سایت ارائه می شوند، ضمانت و گارانتی دارند و مدت زمان طولانی برای تان بدون مشکل کار خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز علامت گذاری شده اند *