بلاگ

نازل های کم فشار مربع پاش

nazel

مهم ترین مسئولیت در برج خنک کننده بر عهده نازل ها می باشد. نازل های کم فشار مربع پاش در کولینگ تاور با پاشش مناسب آب سبب افزایش سطح تماس آب و سیال می شوند؛ بنابراین تبادل حرارتی به خوبی صورت می گیرد و در نتیجه راندمان برج بالا می رود.

نازل ها در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند. برترین نوع نازل های کم فشار، نازل مربع پاش می باشد. این نوع نازل به خاطر عملکرد و کیفیت فوق العاده اش بیشترین کاربرد را در صنایع ایفا می کند.

در این مقاله، به صورت مفصل در رابطه با خصوصیات و ویژگی نازل های کم فشار مربع پاش توضیح داده شده است؛ برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.
نازل های کم فشار مربع پاش چیست؟
سطح تماس مناسب بین آب و سیال، مهم ترین ملاک در کولینگ تاور می باشد. برای این که تماسی مفید بین سیال و آب به وجود بیاید؛ در کولینگ تاور از ابزار آلات و تجهیزات گوناگونی استفاده می شود.

مهمترین تجهیزی که در کولینگ تاور مورد استفاده قرار می گیرد؛ نازل می باشد. نازل ها از سیستم آب پاشی برخوردار هستند. در گذشته نازل ها به صورت دایره ای به پاشش آب در ارتفاع برج می پرداختند؛ اما باعث افت راندمان برج می شدند.

به همین خاطر امروزه با پیشرفت در علم و تکنولوژی از نازل های کم فشار مربع پاش استفاده می کنند. با پاشش آب بر روی پکینگ برج خنک کننده، سطح مقطع مفیدی بین سیال و آب به وجود می آید؛ بنابراین تبادل گرمایی به بهترین شکل ممکن صورت می گیرد.

نازل های فشار کم مربع پاش، سبب کاهش ابعاد کولینگ تاور می شوند. به همین خاطر راندمان خروجی برج خنک کننده را افزایش می دهند. از این نازل ها اغلب در برج خنک کننده با جریان مخالف استفاده می شود.

کاربرد نازل های کم فشار مربع پاش
خنک سازی سیالات در تمام صنایع صورت می گیرد. چرا که نمی توان از مایعات و سیالات در دمای بسیار بالا در خط تولید بهره گرفت. به همین خاطر، در فرآیند تولید از چندین کولینگ تاور استفاده می شود.

یکی از قطعات اصلی در کولینگ تاور، نازل می باشد. به همین علت در هر صنعتی که برج خنک کننده وجود داشته باشد؛ مسلما انواع نازل نیز یافت می شود. نازل کم فشار مربع پاش، بهترین نوع نازل است؛ چرا که در تمام محیط داخلی برج به پخش آب نمی پردازد، بلکه تنها بر پکینگ برج خنک کننده آب می پاشد.

به همین خاطر تبادل دمایی تنها در بخش خاصی از برج صورت می گیرد. برج خنک کننده در اغلب صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. به همین خاطر کاربرد و کارایی نازل های کم فشار مربع پاش گسترده و وسیع می باشد.

مزایای این نازل ها

کاهش ابعاد برج خنک کننده:

کاهش ابعاد برج خنک کننده، برترین مزیت این نازل می باشد. به خاطر این که ابعاد برج خنک کننده کاهش می یابد؛ سیالات و مایعات در بازه زمانی کوتاه تری دمای خود را از دست می دهند. به همین علت در زمان نیز صرفه جویی می شود.

افزایش راندمان:

راندمان بالا، به نفع فرآیند تولید می باشد؛ لذا باعث شده محصولات نهایی از کیفیت و عملکردی فوق العاده بهره مند شوند.

عدم رسوب دهی:

نوع طراحی خاص این قطعه باعث شده امکان رسوب دهی آب بسیار کم و ناچیز باشد. به همین سبب، تجهیز با قدرتی بی نظیر به پاشش آب در محیط داخلی برج خنک کننده می پردازد.

اسید شویی:

به دلیل این که در برابر اسید های قوی مقاوم می باشد؛ شما می توانید از روش اسید شویی برای پاکسازی آن استفاده کنید.

نصب و تعمیر راحت:

از آن جایی که از قطعات پیچیده ای ساخته نشده است؛ نصب و تعمیر آن بسیار راحت و آسان می باشد.

برترین تولید کننده نازل های کم فشار
تولید کنندگان بسیاری در عرصه تولید کولینگ تاور و قطعات آن فعالیت می کنند؛ اما تمامی آن ها در ساخت این محصولات توانمند و ماهر نیستند. برای این که مجموعه تان از راندمان بالایی بهره مند باشد؛ بایستی از تجهیزات عالی و با کیفیت بهره بگیرید.

مجموعه رسام سرما ، برترین تولید کننده تجهیزات صنعتی است. شما می توانید بهترین و کار آمد ترین نازل های کم فشار مربع پاش را از این مجموعه با قیمتی مناسب خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز علامت گذاری شده اند *