بلاگ

میزان ظرفیت برج‌ خنک‌کننده چگونه محاسبه می شود؟

میزان ظرفیت برج  خنک کننده چگونه محاسبه می شود؟ برج های خنک کننده جزء لوازم رایجی هستند که مصارف صنعتی و خانگی دارند و در ساختمان های خیلی بزرگ و صنعت ها به صورت گسترده استفاده می شوند. همانطور که از نامشان پیداست، وظیفه خنک کردن محیط اطراف خود را دارند؛ اما چیزی که در مورد این برج ها حائز اهمیت است، میزان ظرفیت برج های خنک کننده می باشد که در این مقاله قصد داریم روش و چگونگی محاسبه ظرفیت آن ها را برایتان توضیح دهیم.
محاسبه میزان ظرفیت برج  خنک کننده بر چه اساسی انجام می گیرد و چه مراحلی دارد؟
محاسبات میزان ظرفیت برج های خنک کننده شامل مراحل و مجموعه اقداماتی می شود که باید آنها را طی کنید تا متوجه ظرفیت بشوید. در واقع این کار کاملا مهندسی شده انجام می شود و اگر بخواهید عملیات مربوط به آن را خارج از چارچوب استانداردهای فنی انجام دهید یا سیکل خنک کاری را طراحی نکنید، دقتِ کارتان زیر سوال می  رود و در نتیجه در محاسبه ظرفیت دچار مشکل و ایراد می شوید که این چیزی جز خسارت برای تاسیسات نخواهد داشت.

خوشبختانه نرم  افزارهای زیادی برای محاسبه ظرفیت برج های خنک کننده ساخته شده است که یک چالش مهم را از میان برمی دارد. مهندسین هم در این زمینه توانسته اند با ارتقاء این نرم  افزارها کار افراد را راحت تر کنند و ظرفیت را دقیق تر و سریع تر اندازه گیری کنند تا افراد انتخاب درست و دقیقی در مورد برج های خنک کننده داشته باشند.
محاسبه میزان ظرفیت برج های خنک کننده چه تاثیری در روند کار دارد؟
همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، انجام این کار بسیار اهمیت دارد. قدم اول این است که شما با محاسبه میزان ظرفیت برج  خنک کننده می  توانید نحوه تعیین دمای آب خروجی برج خنک کننده را داشته باشید. بعد از اینکه دمای آب را تعیین کردید، پارامترهای دیگر شامل ظرفیت برودتی و شرایط کارکرد برج خنک کننده را متوجه خواهید شد که اهمیت بسیار زیادی هم در روند کارتان دارد.

محاسبه میزان ظرفیت برج های خنک کننده

از طرفی شما می توانید آب مصرفی برج خنک کننده را هم از این طریق محاسبه کنید که در راه اندازی سیستم گردش آب بسیار مهم است. این روز ها که باید در مصرف آب صرفه جویی کرد، این موضوع هم بیش از پیش اهمیت پیدا کرده تا شما بتوانید یک برج خنک کننده با ظرفیت مورد نیازتان خریداری کنید. هنگامی که ظرفیت را دقیق محاسبه کنید، بازدهی و راندمان کارتان هم افزایش پیدا می کند و مصرف آب کم تر می شود.
محاسبه میزان ظرفیت برج  خنک کننده را می توان به صورت آنلاین انجام داد؟
بله! خوشبختانه شما می توانید انجام این کار را یعنی محاسبه میزان ظرفیت برج  خنک کننده به صورت آنلاین پیش ببرید. منابع زیادی هستند که به شما کمک می کنند تا ظرفیت برج های خنک کننده را اندازه بگیرید و بتوانید کارتان را دقیق تر پیش ببرید.
محاسبات میزان ظرفیت برج  خنک کننده
محاسبات میزان ظرفیت برج های خنک کننده

اگر می خواهید این کار را بر اساس تجربه و به صورت سرانگشتی انجام دهید، باید گفت که توان برج خنک کننده در چیلر های تراکمی ۳۰ درصد بیشتر از توان چیلر می باشد که در چیلر های جذبی این عدد دو برابر توان چیلر در نظر گرفته می شود. علت اینکه این ضرایب را انتخاب کرده  اند، عملکرد چیلر های تراکمی و جذبی می باشد و در نتیجه از دو دو تا چهار تای بالا می توان نتیجه گرفت که ظرفیت مورد نیاز برج خنک کننده برابر با توان چیلر جذبی ضربدر دو می باشد.
برج خنک کننده را چگونه تهیه کنیم؟
اگر میزان ظرفیت برج های خنک کننده را اندازه گیری کرده اید و می خواهید انتخاب دقیق و درست داشته باشید، پیشنهاد ما این است که حتماً به سایت رسام سرما سر بزنید. این سایت شرایطی را برای شما فراهم کرده است که از طریق آن بتوانید ظرفیت های مختلف برج خنک کننده را بشناسید، با آنها آشنایی پیدا کنید و متناسب با کار و نیازی که دارید، بهترین انتخاب را داشته باشید.
کلام آخر
با وجود توضیحات این مقاله متوجه شدید که محاسبه میزان ظرفیت برج  خنک کننده یک کار اصولی و مهندسی است و اگر در این مورد اشتباه کنید، خسارات جبران ناپذیری را به خودتان، دستگاه هایتان و مصرف انرژی وارد کرده اید.  پس چه بهتر که این کار به افراد متخصص بسپارید یا از نرم افزارهای محاسبه استفاده کنید و آن را جدی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز علامت گذاری شده اند *